czwartek, 26 lutego 2015

Tarta jabłkowo-cynamonowa

Krucha tarta na cienkim cieście, a w środku pachnące cynamonem jabłuszka :) Ciasto wyszło delikatne, nie było twarde, ale też nie rozpadało się, mimo cienkiej warstwy. Użyłam składników z tego przepisu, jednak zmieniłam proporcje. Ciasto okazało się mniej pracochłonne, niż się wydawało i na pewno niedługo do niego wrócę :) Tartę piekłam w silikonowej formie, więc nie musiałam jej niczym smarować, ale w przypadku innych rodzajów form lepiej przed wyłożeniem ciasta wysmarować je masłem i wysypać bułką tartą lub mąką. Użyłam formy o średnicy 30 cm.





Składniki na ciasto:
  • 340 g mąki pszennej
  • 220 g pokrojonego, schłodzonego masła
  • 110 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki zimnej wody





Składniki na nadzienie:
  • 6 dużych jabłek
  • 5 łyżek cukru 
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu 






Dodatkowo:
  • cukier puder do posypania ciasta
  • 1 łyżka kaszy manny





Wykonanie:
  • Wszystkie składniki na kruche ciasto szybko zagnieść ręcznie lub wyrobić w robocie do ciasta. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez ok. 1,5 godziny. 
  • Jabłka umyć, obrać i usunąć gniazda nasienne, a następnie pokroić w grubą kostkę.
  • Jabłka przełożyć na patelnię i dodać cukier, sok z cytryny oraz cynamon. Wymieszać i prażyć przez kilka minut (aż lekko zmiękną), co jakiś czas mieszając.
  • Oddzielić 2/3 ciasta, rozwałkować i wyłożyć nim dno i boki formy. Na wierzchu rozsypać łyżkę kaszy manny, aby ciasto nie nasiąknęło sokiem z jabłek. Wyłożyć przestudzone nadzienie.
  • Pozostałe ciasto rozwałkować, pociąć na wąskie paski i ułożyć z nich kratkę na wierzchu tarty.
  • Tartę piec w temp. 180 stopni przez ok. 40 minut.
  • Gdy ciasto przestygnie, posypać wierzch cukrem pudrem.






Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu mam wielką ochotę na tartę, Twoja wygląda fenomenalnie, wypróbuję ten przepis u siebie w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna tarta, lubię taką krateczkę na wierzchu :)
    Pozdrawiam,
    M
    http://apetycznie-klasycznie.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie jest w piekarniku! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie robię;) mam nadzieję że wyjdzie tak samo jak u Pani;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Robiłam i polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis;) mój Ukochany właśnie po raz kolejny piecze tartę z tego przepisu i wychodzi mu znakomicie ;) a z reguły nie gotuje i nie piecze więc tymbardziej dziękuje za świetny przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niebo w gębie! Robiłam i wyszła przepysznie.

    OdpowiedzUsuń