poniedziałek, 16 lutego 2015

Muffinki z owocami leśnymi

Mocno owocowe muffinki, które można piec przez cały rok, bo można użyć zarówno świeżych, jak i mrożonych owoców. Te na zdjęciach nie mają papilotek, ponieważ piekłam je w silikonowych formach. Nie trzeba ich niczym wykładać ani smarować, a muffinki po upieczeniu same z nich wyskakują :) Przepis na muffinki znalazłam tutaj. Ja akurat użyłam malin i jeżyn, ale można dodać także borówki.



Składniki suche:
  • 2,5 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
Składniki mokre:
  • 50 ml oleju / 50 g roztopionego i przestudzonego masła
  • 2 roztrzepane jajka
  • 1 i 1/4 szkl. mleka
Dodatkowo:
  • 2 czubate szklanki owoców świeżych lub mrożonych, np. malin, jeżyn, borówek.




Wykonanie:
  • W jednym naczyniu wymieszać suche składniki, a w drugim mokre. Następnie mokre dodać do suchych i wymieszać szybko łyżką, tylko do połączenia się składników.
  • Wmieszać delikatnie owoce.
  • Przełożyć ciasto do foremek i piec w temp. 190 stopni przez ok. 20-25 minut (owoce świeże) lub 25-30 minut (owoce mrożone).




 Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. Bardzo owocowe muffinki. Nigdy nie robiłam z mrożonymi owocami, czy trzeba je rozmrażać, czy od razu można dodać?
    Pozdrawiam,
    M

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Jaką pojemność powinna mieć szklanka ?
    Pozdrawiam, Justyna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj takie mufinki to można jeść, pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można użyć mrożonych truskawek? Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie próbowałam, ale myślę, że jeśli nie będą zbyt duże (żeby muffinki mogły wyrosnac) to można ☺ Pozdrawiam

      Usuń